Drie weken in Engeland - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu Drie weken in Engeland - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu

Drie weken in Engeland

Blijf op de hoogte en volg

20 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Lieve allemaal,

Er zijn alweer bijna drie weken voorbij sinds ik hier ben. Ondertussen ben ik al aardig gewend hier en heb ik het nog steeds naar mijn zin.

Woensdag had ik mijn tweede cursus die me voorbereidt op het examen. Dat was dan ook wel te merken. Deze cursus was veel pittiger dan die andere maar ik vind het nog steeds leuk gelukkig! Ook heb ik daar weer andere au-pairs ontmoet. Ik begin Oxford steeds beter te leren kennen omdat ik er nu zo vaak kom en het blijft zo'n mooie en gezellige stad. Overal zijn mensen die je dingen laten proeven of die je kaartjes meegeven met teksten erop en er zijn ook heel veel straatartiesten. Heel gezellig allemaal!
Die avond had ik de eerste home-group, maar dat stelde nog niet veel voor omdat we eerst een voorstelronde hadden en we gingen eten. Nadeel is wel dat de home-group hier thuis is en ik dus de rommel op kan ruimen na de tijd :p. Voordeel is dat Star extreem veel eten koopt voor iedereen, de helft daarvan overblijft en ik daarvan kan meegenieten. Denk hierbij aan pizza, chocoladebrownies en slagroomsoesjes met Belgische chocolade :)

Donderdag kwam er een meisje van de kerk langs (Allie) en zij en Star wilden me meenemen naar Nando's omdat ik daar nog nooit had gegeten. Het zou 'the best you've ever experienced' worden. Nando's is een heel gezellig (pittig) kiprestaurant en ze hadden er inderdaad heerlijk eten. Ook heb ik hele goede gesprekken kunnen voeren met Star en Allie.
Die dag is mijn vertrouwen in mijn eerlijke vinders weer teruggekomen. Toen we op de parkeerplaats liepen kwam er een medewerker achter ons aan rennen met mijn mobiel in zijn handen. Deze had ik namelijk laten liggen in Nando's (ik kan er echt niks aan doen, ik vergeet het gewoon) en die bracht hij dus naar me toe :)

Vrijdag had ik de hele dag de oppas, want de moeder moest tot laat werken. Ik had die middag een klein incidentje met Kayla. Ze zocht naar een kleurboek en ging zoeken op de kamer van haar ouders want ze zei dat ze hem daar misschien had neergelegd. Ik zocht ondertussen beneden. Opeens roept ze me en staat ze met een onschuldig gezicht boven aan de trap te vragen of ze een andere jurk mocht aantrekken. Ik dacht dat ze misschien een 'ongelukje' had gehad, maar dat was niet zo zei ze. Wel hield ze haar jurk heel verdacht de lucht in. Wat bleek: Kayla ging in plaats van zoeken naar haar kleurboek de make-up va haar moeder uitproberen en toen heeft ze de poeder (van die losse bruine poeder)laten vallen. Helemaal over haar jurk heen, maar ook over de kleding van de ouders die daar lagen. Allemaal heel leuk natuurlijk. Maar ik heb het kunnen oplossen gelukkig :)

Ook moest ik koken 's avonds. De kinderen zijn moeilijke eters dus ik zorgde dat ik sowieso wat 'drumsticks' en 'chickenwings' had. Ik maakte er nog wat krieltjes bij en kookte de rijst. Mta werkte thuis dus die maakte de spareribs en een soort jus. Eten in overvloed dus. Maar omdat het zoveel was en ik tegelijkertijd probeerde te koken, de kinderen te vermaken en al de vragen van Mta te beantwoorden (Is dit wel genoeg? Wat doe je met de aardappels? Maak je er ook even iets bij voor Star en mij?) was ik niet op tijd klaar voordat iedereen naar hun eigen home-group gingen om 7 uur. Maakte niet uit, als ik het dan om 8 uur maar even klaar zou zetten zodat iedereen dan kon eten. Zo gezegd, zo gedaan. Om een uur of 8 had ik alles helemaal klaar, tafel gedekt en iedereen kon beginnen. Probleem was alleen dat de familie 'iets' te laat kwam. Die kwamen dus om kwart over 9 rustig binnenwandelen. Ondertussen had ik zelf al gegeten, want alles zag er veel te lekker uit, maar omdat ik alles een uur lang had geprobeerd om warm te houden omdat ik dacht dat ze elk moment konden komen, was de rijst helemaal gaan klonten, het vlees werd wat donkerder dan het hoorde en van de jus was helemaal weinig over. Eigen schuld denk ik dan maar, gelukkig heb ik er zelf nog van kunnen genieten :)

Zaterdag ben ik met een Duitse au-pair naar Oxford gegaan om daar wat te eten en te winkelen. Was best leuk, maar het was niet echt iemand met wie ik echt vriendinnen zou worden. Toch was het wel weer heel gaaf in Oxford en heb ik daar een overheerlijke chocoladekoek (triple chocolate cookie) gekocht op een soort markt.

Met de kinderen gat het ook nog steeds goed. Kayla vindt het fantastisch als ik met haar de 'barbie-game' doe en dus met haar met de barbies speel en Thandie vindt het weer heel leuk om samen met me te 'designen'. Ze vindt me de beste tekenaar van de hele wereld. Degene die ooit mijn tekeningen gezien hebben weten dat dit heel ver van de waarheid ligt, maar toch leuk om het te horen :).
Ik had als cadeautje toen ik hier kwam het spel Halli Galli meegenomen en dat bleek een groot succes te zijn. Bijna elke dag spelen we wel een paar potjes. Waar ik eerst nog mijn best deed om Thandie te laten winnen, moet ik nu echt mijn best doen om zelf te winnen. Ze is er echt heel goed in geworden :).

Ik begin nu al meer mijn ritme te vinden hier en alles gaat nog goed. Mijn familie is echt top en ik leer/ontdek elke dag nieuwe dingen. Heel gaaf allemaal.

Liefs,
Marijke

  • 20 September 2015 - 19:33

    Lummie :

    Hee nicht,

    Ik ga je volgen hoor, leuk om te lezen. Alweer 3 weken voorbij en je hebt het gelukkig naar je zin. Have fun daar.

    Groetjes Lummie

  • 20 September 2015 - 23:13

    Liefste Zus:

    Ja dat 'tekengedeelte' is erg herkenbaar.
    Dat dit ver van waarheid ligt!!

    En je mobiel laten liggen, lekker bezig;p

  • 21 September 2015 - 13:39

    Es:

    Het geluk lacht je gewoon toe. Ongelofelijk dat je in een ander land zelfs je telefoon zo open en bloot laat liggen:) Handig marij!!! :P

  • 23 September 2015 - 08:21

    Rebecca:

    Jaloersmakende verhalen typ je!!
    Enjoy!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Actief sinds 20 Juli 2015
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 11875

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 01 Maart 2016

Au-pair in Engeland

Landen bezocht: