De tweede week in Engeland - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu De tweede week in Engeland - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu

De tweede week in Engeland

Blijf op de hoogte en volg

10 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Lieve allemaal,

Ik zit alweer bijna twee weken in Engeland en tot nu toe gaat alles goed! Allereerst bedankt voor de kaarten die al binnengekomen zijn! Echt superleuk om te lezen :)

Deze week voelde al iets meer als een werkweek. De kinderen moeten elke dag naar school en na school hebben ze dinsdag nog pianoles, maandag een soort van huiswerkles en nog zwemles op vrijdag. Als ze op school zitten, ruim ik even op, maak het huis een beetje schoon en dan ben ik vrij. Vaak ga ik dan even het centrum in, maar ik ben bijvoorbeeld gisteren ook even naar Oxford gegaan. In het centrum is er zoveel heerlijk eten te koop en zijn er allemaal leuke kraampjes en winkeltjes. Helaas ben ik er nog niet goed in om Engelse opdringerige verkopers af te wimpelen en daarom ben ik vaak het slachtoffer tegen wie ze hun verkoperspraatje afsteken. Daardoor heb ik dan wel weer vandaag heerlijke geroosterde honing-cashew noten gehad, want die werden ook weer onder mijn neus gehouden. En tja, dan kan ik al niet meer weigeren.
Ook in Oxford werd ik aangesproken door een vrouw. Ik dacht dat het een dakloze vrouw was met zo'n daklozenkrantje, dus ik zei beleefd dat ik het krantje niet hoefde maar ik gaf haar wel wat geld. Aan haar reactie kon ik al merken dat het niet helemaal klopte en later bleek dus ook dat het gewoon een verkoopster was die je een abonnement probeerde te verkopen. Er bleek op bijna elke hoek een andere verkoper te staan. Dit zal me in ieder geval niet nog eens overkomen ;)

De scholen zijn hier trouwens erg streng. Natuurlijk moet iedereen een uniform aan, maar gelakte nagels zijn ook niet toegestaan en haar dat over de schouder is moet vastgebonden worden. Ook met het ophalen zijn ze erg streng. Als iemand anders de kinderen ophaalt, moeten de ouders dit telefonisch doorgeven aan de school, anders mag dit dus niet. Ik moest me daarom eerst voorstellen aan de juffen, zodat ze mij kennen als ik de kinderen ophaal.

Nadat we zaterdag met de hele familie naar Oxford waren gegaan, had ik het besluit genomen om mijn Engelse cursus daar te volgen. Na wat mailcontact moest ik een test doen om mijn niveau te bepalen en daarna zou ik kunnen beginnen. Ik besloot om eerst even een kijkje te nemen op de school en te proberen hoelang het me zou kosten met de bus. Dus ging ik gisteren, nadat ik de kinderen had weggebracht, met de bus richting Oxford. Het gebouwtje waar de cursus gegeven wordt ligt naast 'the Highstreet' dus daar was ik heel blij mee. Ik besloot om maar gewoon naar binnen te gaan om te kijken hoe het eruit zag en daar werd ik opgevangen door 1 van de eigenaressen van de school. Polly, zo heet ze dus, gaf me al de informatie en vertelde me dat ik het beste de lessen kon volgen om in januari/februari het CAE examen af te leggen. Dus dat ga ik nu ook doen. Ik zal elke dinsdag en vrijdag naar Oxford gaan om daar de cursus te doen en volgende week mag ik al beginnen :).

Ook heeft de familie me meegevraagd om in oktober een weekend met hen mee te gaan naar hun familie in Manchester voor een babyshower en voor wat sight-seeing. Mijn host-mum vertelde dat Manchester, na Londen, de grootste stad in Engeland is, dus dat aanbod kon ik niet afslaan :-).
Ik word hier echt behandeld als een lid van het gezin en dat geeft me echt het gevoel dat ik hier goed zit. Thandie noemt me haar sister/au-pair en de vader stelt me aan anderen voor als hun oudste dochter. Voordat Thandie en Kayla gaan slapen gaan we met zijn vieren een liedje/opwekking zingen en samen bidden. Ook dat soort momenten vind ik erg gaaf!

Vandaag was ook weer een hele leuke dag. Het zonnetje scheen fel (ja dat kan dus ook in Engeland) dus we besloten om na school te gaan picknicken. Mijn host-mum vroeg ook 'auntie Precious' om mee te gaan. Dit is niet echt een zus van de moeder maar de kinderen noemen haar wel auntie. Zij heeft 2 kinderen die net iets jonger zijn dan Thandie en Kayla. Ik had ze al eerder ontmoet en ik vond ze al erg aardig.
Auntie Precious nam ons mee naar Wandover Woods. Dat is een heel groot bos op een heuvel en het is daar echt supermooi. Je kan daar picknicken, barbecueën, speurtochten doen en er is ook een grote speeltuin. Precious had allemaal eten meegenomen uit de KFC en we hadden nog allemaal ander eten erbij dus dat was echt top! Precious bleek een superaardige vrouw te zijn die nog enthousiaster was dan alle 4 kinderen bij elkaar. We hebben zelfs een speurtocht gedaan waarbij je ook beesten zou kunnen zien. Het enige wat wij helaas gezien hebben was een extreem grote naaktslak. Zou misschien kunnen liggen aan de schelle lach van Precious of de oerkreten die er af en toe klonken, maar we hebben op een paar eekhoorntjes na niet veel levende wezens gezien.

Morgenmiddag ga ik richting Londen om het weekend bij Carine te logeren en in Londen Carine's 18e verjaardag te vieren.
Ik heb al veel leuke vooruitzichten en ik ben echt blij dat ik het tot nu toe zo naar mijn zin heb hier!
Ik houd jullie op de hoogte ;)

Liefst vanuit Engeland,
Marijke

  • 10 September 2015 - 23:06

    Tante Marjo:

    Wat fijn te lezen dat het allemaal zo goed mag gaan
    en leuk dat je kan starten met de engelse studie
    tipje:voor zeurpieten die je aanhouden om je spullen aan te praten....proat gewoen urkers in bleef dat gewoen volhouwen zonger te verangeren
    houwen ze vanzelluf wel op
    l gr

  • 11 September 2015 - 03:53

    Ome Riekelt:

    Tijdens een drukke nacht is er een klein momentje en dan zie ik jouw bericht. Leuk om te lezen. Als je later niet weet wat je wilt worden kun je overwegen om schrijfster te worden. Ga zo door.

  • 11 September 2015 - 12:49

    Ester:

    Marijke, wil je aub je verhalen niet zo positief en enthousiast typen:) geintje hoor. Maar ik word mega jaloers man. Sjonge jonge wat een leuke dingen doe je daar en wat heb je het getroffen!!!
    Leuk om je verhalen te lezen!! Have fun!
    Greets Es

  • 11 September 2015 - 12:49

    Grietje:

    Honing cashew noten?! Als me moe ze voor je neer zet dan barst in huilen uit!
    Hihi

  • 15 September 2015 - 14:18

    Tante Marjo:

    Vandaag prinsjesdag in Nederland
    in de troonrede werd vermeld dat alle apairs die langer dan 2 maanden in buitenland
    Verblijven en weer terug komen 2000euro belasting moeten betalen
    dus ik zou maar eens gaan sparen en het shoppen beperken
    l gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Actief sinds 20 Juli 2015
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 11874

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 01 Maart 2016

Au-pair in Engeland

Landen bezocht: