Zes weken in de UK :) - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu Zes weken in de UK :) - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu

Zes weken in de UK :)

Blijf op de hoogte en volg

15 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Lieve allemaal,

Inmiddels ben ik hier nu al voor ruim 6 weken en het is alweer ruim een week geleden sinds mijn laatste verslag dus het werd weer tijd voor een update!

Vorige week was een drukke week. Maandag had ik een soort voortgangsgesprek met Star. Ze was over het algemeen gewoon tevreden, maar gaf me wat tips en hoe het in het vervolg beter kan. Ook ik kon mijn zegje doen dus ik heb gezegd dat ik ook over het algemeen tevreden was, maar dat ik op mijn vrije dagen niet de rotzooi van de ouders ook nog moet opruimen. Dat ik dan wel mee wil helpen, maar niet alles alleen wil doen. Hier was ze het gelukkig helemaal mee eens. Dit was dus best even goed om te doen zodat het alleen maar beter kan gaan :)
Vorige week dinsdag moest ik de kinderen naar school brengen met de taxi omdat Star een cursus had. Alleen had Thandie al een paar dagen last van een losse tand en ik denk dat die is gaan ontsteken ofzo dus 's ochtends moest ze overgeven, 2 minuten voordat de taxi zou komen. Omdat ze dit de avond ervoor ook had gedaan en zich daarna weer prima voelde besloot ik om haar toch maar naar school te laten gaan. Ook omdat mijn cursus bijna zou beginnen en Star weg was. Nadat de taxi weer ouderwets niet op kwam dagen en de kinderen dus te laat waren dacht ik eindelijk even lekker te kunnen slapen in het busritje naar Oxford. Maar helaas, nadat ik een kwartier in de bus zat werd ik gebeld door de school of ik Thandie zo snel mogelijk op kon halen omdat die huilend op school zat. Ik stap uiteindelijk toch de bus maar uit en bel een taxi om me op te halen, maar toen belde Star dat de cursus afgelopen was en zij Thandie wel op zou halen. Dus ik stap maar weer gestrest en geïrriteerd de volgende bus in en kwam een kwartier te laat bij mijn cursus. Dit maakte mijn baalochtend wel weer compleet. Gelukkig ging het 's middags weer beter :).
De volgende twee dagen stonden in het teken van het oppassen op Thandie omdat ze niet naar school ging, maar dat was wel gezellig. Donderdag voelde ze zich namelijk al veel beter (de tand was eruit, eindelijk!) en konden we gaan picknicken bij een soort speeltuin in stralend weer. Voor dat ik in het land van de regen zit, heb ik toch al heel wat daagjes zon gehad :)

Zaterdagochtend vertrok het hele gezin naar Manchester voor een babyshower. Het oorspronkelijke plan was dat ik mee zou gaan, maar helaas moest het Engelse rugbyteam dat weekend in Manchester spelen. Hierdoor waren alle hotels helemaal volgeboekt en werd het dus heel lastig om er nog een extra kamer bij te doen. Ik was dus voor twee dagen 'home alone'. Dat was toch wel even heel lekker eigenlijk.
Ik ging zaterdag even Aylesbury in, maar toen ik uit de bus stapte hoorde ik al allemaal geschreeuw en herrie dus ik ging snel kijken wat er aan de hand was. Het bleek om twee protesten te gaan. Aylesbury centrum is niet heel groot, denk maar aan de lange nering in Emmeloord, maar er waren ongeveer 200 protestanten en minimaal zoveel politieagenten. Inclusief paarden. De mensen die protesteerden waren ook nogal eng; zo droeg er 1 bijvoorbeeld een varkensmasker met bloed erop en liepen ze allemaal te schreeuwen en in discussie te gaan met omstanders. Ook werd er gevochten. De politie moest uiteindelijk een keten vormen met elkaar en telkens als ik naar een ander deel van het winkelcentrum wilde, moest ik door die keten heen wandelen. Niet echt de ideale situatie dus, maar het was wel gaaf om te zien allemaal!
Die avond had ik het hele huis voor mezelf dus kon ik heerlijk ongezond en lekker eten en vond ik een functie op de tv waarmee ik uit megaveel films kon kiezen dus dat was top :). Zondagochtend even live meegeluisterd met mijn eigen kerk en dat was ook wel weer even lekker, om weer even een 'vertrouwde' dienst te horen. En ook weer gezellig kunnen skypen met familie :)

Dat weekend had ik ook weer een mijlpaal: ik heb mijn eerste, niet verplichte, Engelse boek gelezen. Ik had namelijk in de bibliotheek het vierde deel gevonden van een serie, waar ik in Nederland de eerste drie delen van had gelezen. Nu ga ik druk op zoek naar het vijfde deel van de serie die hier dus ook al is ;)

Deze week was/is iets rustiger omdat ik vorige week veel uren heb gewerkt. Deze week heb ik dan ook 3 keer cursus omdat ik er vorige week 1 had gemist dus dat kwam mooi uit. Ik geniet nog steeds echt van die cursus, ik ontmoet er al die andere au-pairs en ik heb elke keer weer zin om naar Oxford te gaan en naar mijn cursus. In Oxford hangt echt een heerlijk sfeertje. Er lopen heel veel jonge mensen en ik zie elke keer wel weer een klas uit Duitsland of Nederland die op werkweek zijn. Ook zijn er veel straatartiesten en lopen er hele bijzondere mensen. Dinsdag liep ik bijvoorbeeld van school naar de bus en kwam er opeens een man naast me lopen van een jaar of dertig. Hij begint een gesprek, stelt wat vragen en begint me te vertellen dat het leven zo mooi is, maar dat ik niet de materiële dingen op waarde moet stellen en dat er veel belangrijkere zaken zijn. Uiteindelijk belanden we midden in de winkelstraat aan het praten en komt het gesprek op het geloof uit en daar hebben we echt (een halfuur lang!) een goed gesprek over gehad. De uitkomst is dat ik uitgenodigd ben om een keer naar zijn kerk te komen, met de belofte dat ze me van harte welkom zouden heten. Dus misschien ga ik dat nog een keer doen :). Toch wel bijzonder dat ik op zo'n manier mensen ontmoet!

Gisteren zaten Thandie en ik weer even te kleuren en toen zei ze dat ik 63% van Picasso was haha. Die kan ik in mijn zak steken. Het enige wat ik hiervan heb geleerd is dat ik niet op de mening van de meisjes kan vertrouwen :p.
Een groot voordeel van een au-pair zijn, is dat je weer lekker leuke dingen kan doen, zoals kleuren/tekenen, picknicken, verhaaltjes voorlezen, meezingen met de liedjes van Annie en vooral dat ik me een jaar lang niet druk hoef te maken over wiskunde of geschiedenis of wat dan ook. Dat is toch wel even heel fijn en ik merk ook wel dat ik dat nodig had om te bedenken wat ik nou echt wil doen na dit jaar. Gelukkig heb ik nog eventjes om die keuze te maken, maar ik ben er al wel mee bezig. Dus als iemand nog tips heeft? ;)

Morgen ga ik na mijn cursus gelijk door naar Londen met Carine, om de volgende dag naar de au-pair meetingdag te gaan van onze organisatie. Dus dat is weer een leuk en druk weekend.
Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs,
Marijke

  • 21 Oktober 2015 - 17:53

    Tante Marjo:

    Hallo Marijke
    leuk verslag weer....
    khoor net dat er vliegtuig is gecrast in England
    neem aan dat het groot nieuws is ...
    wordt in het nieuws in England ook aandacht besteed aan de vluchtelingen
    afijn wacht je verslag weer af
    en de hartelijke herfst groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Actief sinds 20 Juli 2015
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 11855

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 01 Maart 2016

Au-pair in Engeland

Landen bezocht: