Happy birthday to me :) - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu Happy birthday to me :) - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu

Happy birthday to me :)

Blijf op de hoogte en volg

04 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Lieve allemaal,

Het is alweer ruim een week geleden sinds mijn laatste verslag dus het werd hoog tijd voor een nieuwe. Er is namelijk weer veel gebeurd in de tussentijd.

Vorige week zaterdag met een groepje au-pairs naar de musical hair-spray gegaan in Oxford. Helaas klikte het niet erg met die meisjes. Er zaten we een stuk of twee aardige meiden tussen maar ik zou niet zo snel nog een keer met ze afspreken. Desondanks was de musical wel leuk en heb ik wel een leuke dag/avond gehad.
Deze week moest Star weer redelijk veel werken en had ik het dus wat drukker. Maar dat vind ik niet erg, dat zorgt juist weer voor wat meer uitdaging.
Betekende ook dat ik weer veel taxi's moest nemen en alsof ze mijn vorige blog gelezen hadden, ging alles goed. Maandag had ik een leuk gesprek met een taxi-chauffeur en die was daarmee dan ook de eerste met wie ik echt gepraat heb. Heel veel chauffeurs reageren namelijk niet eens als ik vraag hoe het met ze gaat, dus dit was een leuke afwisseling. Donderdag kwam mijn taxi zelfs 5 minuten te vroeg. Helemaal top dus.

Zondagnacht ging mijn wekkertje om 3:11 om naar de maan te kijken. Ik had er wel wat voor over want ik kon vanuit mijn raam de maan net niet zien dus moest ik naar beneden. Maar het was het waard, nog nooit zo'n bijzondere maan gezien.
Toen ik maandag de kinderen naar Kumon bracht en daar weer een tijdje moest wachten (in de zon, mij hoor je niet klagen) kwam dezelfde oude, beetje demente, man weer naar me toe. Hoewel hij was vergeten dat ik niet getrouwd was, zei hij dat hij me natuurlijk nog kon herinneren. Hoe kon hij zo'n mooi meisje nou vergeten, zei hij :p. Nadat hij nog wat wijze adviezen had achtergelaten (geniet van je leven en cijfer jezelf nooit weg) en mét mijn halve mandarijn nam hij weer afscheid.
Maandag kwamen ook mijn eerste 3 kaarten binnen, maar omdat ik aan de enveloppen kon zien dat het verjaardagskaarten waren heb ik me kunnen beheersen om ze niet open te maken ;)

Dinsdag had ik weer mijn Engelse cursus. Iets dat ik steeds leuker ga vinden, vooral omdat ik nu al veel andere au-pairs heb leren kennen en de lessen echt leuk en gezellig zijn. Ik leer er zo veel van en het is leuk dat ik alles gelijk in de praktijk kan proberen.
Dinsdagavond moest ik de meisjes alvast op bed leggen en kreeg ik al heel wat hints voor mijn verjaardag: 'hoe groot is je hoofd?', 'wat vind je lekker als ontbijt?', 'kijk niet in mijn tas', enz. Heel schattig, ze waren heel erg enthousiast.
's Avonds om 11 uur was ik volgens de Nederlandse tijd 18 jaar geworden; dus mocht ik van mezelf alvast de kaarten openmaken en stroomden de eerste felicitaties al binnen. Ontzettend lief.

De volgende ochtend was het dan zo ver. Om half acht hoorde ik voorzichtig geklop op mijn deur (ik was namelijk een dagje vrij) en toen kwamen al zingend Star, Thandie & Kayla binnen met een ontbijtje voor me. 2 broodjes met pindakaas en hagelslag met warme chocomelk. Ze beginnen me steeds beter te leren kennen ;) Ik had namelijk mijn laatste beetje hagelslag bewaard voor mijn verjaardag. Op het dienblad kreeg ik mijn eerste cadeautjes: een kleurplaat en een kroon. Heel schattig!
Daarna moesten de kinderen uiteraard naar school en ging Star ook weg voor een paar uurtjes, dus dat gaf me even de gelegenheid om alvast met mijn moeder te skypen. En toen kwam om een uur of twaalf het eerste pakketje binnen. Een cadeautje van Grietje en Leon, en dat terwijl ik van mijn gezin mijn cadeaus al had gekregen dus dat was heel lief. Leukste was nog wel dat er in het pakketje een nieuw pak hagelslag lag, dus dat was de perfecte timing :)
Toen de kinderen uit school kwamen gingen we mijn verjaardag even vieren in de Mac Donald, wat ook weer heel gezellig was. En toen we thuis kwamen stond er een bos bloemen voor de deur met chocolade van Albert :) Helaas kwam de postbode niet die dag, dus op donderdag, vrijdag en zaterdag kwamen al de kaarten binnen. Dat maakte het niet minder leuk, want zo voelde ik me extra lang jarig. Heel lief dat er nog zo veel aan me gedacht wordt in Nederland en dat ik zoveel kaartjes heb gekregen. En daar zaten ook een paar echte bijzondere bij: 1 uit Cuba bijvoorbeeld (dankjewel tante Marjo :p) en van Esther die het een goed idee leek om de envelop en de kaart vol te proppen met confetti. Niet wetende dat ik hem in de bus openmaakte en ik de confetti nu nog steeds overal tegenkom :(.
Later op de middag had ik gelukkig nog even de tijd om met mijn familie te skypen. Want die miste ik toch wel heel erg op zo'n bijzondere dag. Dit kon alleen niet te lang want ik werd alweer naar beneden geroepen voor het avondeten, maar toen ik beneden kwam stonden er kaarsjes te branden op een heerlijke chocolade taart en stonden er allemaal cadeautjes op de tafel. Ik kreeg van het gezin een grote roze 18-ballon, een wijnglas, een theemok en een tas. Heel lief dat ze er zo veel moeite voor hebben gedaan om deze dag zo bijzonder mogelijk te maken. Ook werd er natuurlijk weer 'happy birthday' voor me gezongen en later op de Bijbelstudie ook weer 2 keer :)
De Bijbelstudie was heel leuk en leerzaam die avond en daar ga ik zeker nog een keer naartoe.
Al met al heb ik een superverjaardag gehad. Hier in Engeland, maar ook door alle lieve berichtjes, kaarten en pakketjes die ik mocht krijgen en daar ben ik dan ook heel dankbaar voor.

Vrijdagavond kwam Carine hier om mijn verjaardag nog een beetje te vieren. Vrijdag even gegeten bij Nando's in Aylesbury en zaterdag nam ik haar mee naar Oxford om daar te winkelen en de stad bekijken. Toch wel heel leuk om weer lekker Urkers kunnen praten en om met in ieder geval 1 hele goede vriendin mijn verjaardag te kunnen vieren. Ook hele leuke cadeaus gehad van Carine :). Echt een superleuk, druk en gezellig weekend gehad!

Vandaag ben ik alleen naar een andere kerk geweest om daar even te gaan kijken. Het was nogal een zoektocht, maar nadat ik aan veel mensen de weg had gevraagd kwam ik nét op tijd binnen. Hier werd ik meteen hartelijk welkom geheten en werd ik ook gelijk uitgenodigd om met ze te gaan lunchen na de dienst. En dat kon ik natuurlijk niet afslaan, vooral niet nadat ze me vertelden dat er allemaal heerlijke toetjes zouden zijn (en dat was niet overdreven merkte ik later :).)
Ik voelde me erg welkom en veel mensen kwamen even op me af om een praatje met me te maken dus dat was erg leuk.
Vanmiddag nam ik de kinderen even mee naar buiten en besloten we op 'an adventure' te gaan. Ik en Kayla op de step en Thandie op de fiets. Jammer alleen dat die step een halve meter te klein voor me is en ik na een uur mijn rug wel begon te voelen :p. Op ons 'adventure' hebben we de mooie plekjes in Stone ontdekt en dook er ook een speeltuintje op dus dat was ideaal. Volgens Kayla was dit zelfs de 'best day ever' en ze bleven maar vragen of we nog meer 'exploring' konden doen. Ik vind het heel leuk om veel tijd met de kinderen door te brengen en zo ook echt een band met ze op te bouwen.

Ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin en ik verveel me gelukkig helemaal niet. Jullie horen weer snel van me!

Liefs,
Marijke

  • 04 Oktober 2015 - 23:33

    Liefste Zus:

    Leuk verslag Mary! Mis you

  • 04 Oktober 2015 - 23:34

    Ome Riekelt:

    Sorry dat ik je verjaardag was vergeten maar nog net voor ik naar zee vertrek VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG EN NOG VELE JAREN IN GOEDE GEZONDHEID TOEGEWENST.

  • 05 Oktober 2015 - 08:44

    Ds. H. Korving:

    Dag Marijke,
    ik las dat je jarig bent geweest: ook van mij dus nog van harte gefeliciteerd en Gods zegen voor je nieuwe levensjaar. Fijn dat je zo hartelijk wordt ontvangen in het gezin en in de kerk.
    H. groeten,
    ds. H. Korving


  • 05 Oktober 2015 - 10:13

    Dikkie Hoekman:

    Nog van harte gefeliciteerd hoor Marijke en wat fijn dat je het zo leuk hebt.
    Ik herken wel erg veel in je verhalen die je verteld hoor al is het bij mij al 30 jaar geleden,moesten ook vaak met de metro reizen,vond dit ook wel lastig in het begin maar als je het vaak doet is het appeltje eitje.
    En idd je werd wel vaak geholpen door mannetjes!!
    Succes met de taxi,s en kijk uit naar je volgend verslag

    Groetjes tante Dikkie

  • 05 Oktober 2015 - 20:11

    Jantine:

    Heey Marijke,

    Gaaf om weer te lezen.. Have fun daar;)

    X

  • 06 Oktober 2015 - 03:09

    Dnika:

    Hoiii! I really like your blog

  • 06 Oktober 2015 - 23:12

    :

    Hoi Dnika!

    Leuk dat je ook als au-pair gaat werken.
    Ik heb zelf al best veel contact met andere au-pairs gehad door lid te worden van facebook groepen speciaal voor au-pairs. Die zijn er genoeg, daar moet je even naar zoeken
    Ook zou ik wel echt proberen een Engelse cursus te gaan volgen. Het houdt je bezig en je ontmoet er veel mensen. Ook de kerk/sportschool/etc. zijn goede plekken om veel nieuwe mensen te leren kennen.
    Succes!

  • 07 Oktober 2015 - 19:48

    Tante Marjo:

    Fijn te lezen dat je het leuk hebt gehad op je verjaardag. ..
    maarrrrr ff eerlijk
    je hebt ons off course wel gemist he!
    wij zaten aan lekkere sausijsjes van maxima
    loopt het water al uit je mond?
    was de bedoelibg ook hihi

    L gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Actief sinds 20 Juli 2015
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 11875

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 01 Maart 2016

Au-pair in Engeland

Landen bezocht: