Happy New Year - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Blijf op de hoogte en volg

10 Januari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Lieve allemaal,

Het was wel weer tijd voor een nieuw reisverslag!
Ik heb een heerlijk weekje in Nederland gehad. Was toch wel heel fijn om kerst te vieren met mijn familie. Ook weer lekker frikandellen gegeten en mijn favoriet: de satéschnitzel. En weer heel Urk doorgekart op mijn fietsje, zo kwam ik er ook achter dat mijn conditie echt baggerslecht is, maar dat terzijde ;). Na dus een superleuk weekje was het 30 december alweer tijd om terug te gaan. En gek genoeg vond ik dit afscheid moeilijker dan mijn afscheid op 1 september. Terwijl ik zou verwachten dat het juist andersom zou zijn. Was dus wel even pittig, maar toen ik eenmaal hier weer was ging dat rotgevoel gelukkig alweer heel snel weg. De kinderen waren ontzettend blij me weer te zien. Ze bleven me maar knuffelen en ze zeiden dat het zo saai was zonder me. Thandie zei ook gelijk dat haar kamer de hele week zo'n rotzooi was en dat ze me daarom ook had gemist haha.

Ik heb eigenlijk alleen even 1 nachtje thuis geslapen, want de volgende ochtend vertrok ik voor 4 dagen naar Londen om daar met Carine, Emily, Esther, Willeke en Christien oud en nieuw te vieren. Toen ik aankwam heel rustig aan gedaan, toen samen een mini haar- en make-upstudio gecreëerd en toen gingen we rond de middag richting het centrum. Daar zijn we eerst naar Winter Wonderland gegaan. Dat is een soort kermis met allemaal leuke kraampjes en een grote tent met tafeltjes. Heel erg gezellig! Daarna even gegeten bij de PizzaHut en toen was het ongeveer 10/11 uur. Zoals de meesten van jullie wel weten is er om 12 uur een grote vuurwerkshow bij de London Eye. Dat wilden wij natuurlijk zien, maar omdat het zo populair is werden er dit jaar kaartjes verkocht die helaas al weken uitverkocht waren voordat wij zelfs zeker wisten dat wij daar heen zouden gaan. Dus gingen we op zoek naar een plek waar we het ook konden zien. We stonden uiteindelijk samen met honderden mensen op Trafalguar Square. Hier konden we niet alles zien, maar wel een heel groot deel gelukkig. Natuurlijk hadden we liever vooraan gestaan maar dat was helaas onmogelijk. Desondanks wel een hele bijzondere en leuke dag/avond gehad. Gelukkig ook weer veilig thuisgekomen, want met al die nieuwsberichten voelden we er ons niet veiliger op.
De volgende dag zijn we weer naar het centrum gegaan. Daar even lekker gewinkeld en gegeten en in een heel gezellig cafeetje warme chocomelk gedronken. 's Avonds nog spelletjes gedaan en toen maar geprobeerd om nog een paar uurtjes te slapen, want de volgende dag moest Emily alweer vroeg richting Nederland.
Nadat we Emily hadden uitgezwaaid gingen we met de overblijvers weer naar het centrum en deze keer naar Covent Garden. Ook een heel gezellig deel van de stad. Daar hebben we een beetje geslenterd langs de leuke straatjes en kraampjes en 's middags werden we door Christien getrakteerd op een heerlijk ijsje. Ik had (bereid je voor) een ijs(je) met: vanilleijs, brownie stukjes, chocoladesaus, chocolade nootjes, 'honeycomb', koek en nog meer dat soort dingen, Bij elke hap proefde ik weer iets anders. Echt superlekker! Die avond hadden we zelf gekookt, wat ook heel lekker was met ook nog ijs en chocolademouse als toetje. Daarna nog even een filmpje gekeken en toen ook maar gaan slapen.
De volgende dag was het voor mij weer tijd om naar huis te gaan, omdat ik de volgende ochtend weer moest beginnen. 's Ochtends wel eerst nog meegegaan naar de kerk van Carine en toen was het alweer tijd om te gaan. Ik heb in twee weken zo ontzettend veel afscheid weer genomen dat ik er echt even klaar mee was, dus het was ook wel weer goed dat ik weer in mijn routine zou komen. Nu ik hier weer ruim een week echt thuis ben, is er weer niks aan de hand gelukkig maar toen baalde ik er toch wel van dat ik van iedereen weer afscheid moest nemen. Ondanks dat heb ik ontzettend bijzondere en gave feestdagen gehad waar ik heel blij mee ben!

Ook dit was weer een hele leuke week. De kinderen moesten weer naar school en alles werd weer een beetje 'normaal'. Vrijdag begon ik ook weer met mijn cursus. Ik zat telkens nog te twijfelen of ik het CAE examen ging doen (aangezien het redelijk duur is), dus ik had een paar dagen daarvoor even met mijn lerares gemaild en die stuurde me een groot deel van een echt examen op en die ging ik dan oefenen om te kijken of ik er klaar voor was. Ik heb 60% nodig om te slagen en ik haalde op dat examen 70%. Mijn 'use of English' (het grammaticadeel) bleek nog niet helemaal goed te zijn, maar omdat de andere delen heel goed gaan, halen die dat weer op. Met nog 4 weken te gaan en nog wat uren cursus heb ik er dus genoeg vertrouwen in. 6 februari is de grote dag, dan heb ik mijn examen :). Heel spannend, maar ik hoop en bid dat het mag lukken!

Gisteren ook een hele leuke dag gehad. 's Ochtends ben ik even naar Wendover gegaan en daarna ging ik door naar Oxford. Daar heb ik heel even gewinkeld, want ik had 's avonds met Elisabeth afgesproken, een Oostenrijkse au-pair van mijn cursus. Daar heb ik nog een hele leuke avond mee gehad :)
Vandaag kon ik dan eindelijk weer naar 'mijn' kerk. Die had ik tot mijn verassing echt gemist dus het was heel fijn om er weer naartoe te kunnen. Vanochtend een mooie dienst gehad en vanavond ben ik uitgenodigd voor een 'Divine Women's Evening of Prayer & Worship', dus daar ga ik met een paar uur naartoe. :-).

Nou dit was het wel zo ongeveer denk ik ;). Nog maar anderhalve maand te gaan hier in de UK. De tijd gaat zo snel nu. Ik probeer dus echt nog van elk moment te genieten en zoveel mogelijk leuke dingen te doen.
Daarbij blijf ik jullie natuurlijk op de hoogte houden!

Liefs,
Marijke

  • 10 Januari 2016 - 20:42

    Je Kleine Zusje Marjo:

    Wat een hartstikke leuk verslag!

  • 11 Januari 2016 - 22:47

    Marijke Woord:

    Hoi marijke,
    Leuk je weer even te zien op je vertrouwde plek in de schuil.
    Vuul Eil in Seegen in ut naie jaor!
    Groeten je nicht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Actief sinds 20 Juli 2015
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 11868

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 01 Maart 2016

Au-pair in Engeland

Landen bezocht: