100 dagen au-pair! - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu 100 dagen au-pair! - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu

100 dagen au-pair!

Blijf op de hoogte en volg

09 December 2015 | Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Lieve allemaal,

Er zijn alweer 2 weken voorbij sinds mijn laatste reisverslag en in de tussentijd is er weer veel gebeurd!
Ik zal maar beginnen bij vorig weekend toen ik naar Londen ging om daar met Carine af te spreken samen met Leanne en Nadine die stage lopen in Engeland. Voor Leanne en Nadine was het de eerste keer in Londen sinds ze in Engeland zijn, dus we hebben sowieso alle toeristische plekken weer gezien en nog naar de wisseling van de wacht gegaan. Was echt een superleuke en gezellige dag waarin we heel veel hebben gepraat en foto´s hebben gemaakt. Als klapper op de vuurpijl liepen we nog even te winkelen in Oxford Street toen we opeens Conor Maynard zagen te staan. Dit is een bekende zanger die bekend is van YouTube. Als je hem niet kent zoek dan even op YouTube en luister 'next to you'. Ik kon hem in ieder geval en was echt een periode fan van hem dus ik werd natuurlijk helemaal enthousiast toen ik hem zag en toen hebben we gelijk een foto met hem gemaakt. Hij was echt heel aardig!
's Avonds met Carine nog even naar een cafeetje gegaan en daar heb ik een soort ijs/milkshake/oreo geval gehad die echt superlekker was!
Die dag heb ik ook een 'one line a day' dagboek gekocht, waar je elke dag 1 zin in moet opschrijven voor 5 jaar en dan kan je elke dag zien wat je de afgelopen jaren op die dag gedaan hebt. Echt heel gaaf!

Die maandag daarna zouden Star en Mtah even grote boodschappen doen. Ik had alleen niet verwacht dat het zo letterlijk was. We hebben nu 22 kilo rijst (bij 10 kilo krijg je een kilo gratis haha), ik had voor 3 kilo aan pindakaas en nutella, 4 megaflessen ketchup (ook voor mij), kilo's aan suiker en ik gok dat ze zo'n 25 kilo aan vlees meebrachten. We kunnen dus weer even vooruit ;).

Donderdag mocht ik meehelpen met een lunch die de kerk maakt voor daklozen. Hier heb ik heel erg van genoten. Ik heb vooral echt respect voor degenen die daar vrijwillig werken, want die doen dit al jarenlang elke week.
Die avond was het tijd voor het kerstfeestje van mijn cursus. Nu kan ik natuurlijk helemaal enthousiaste verhalen vertellen over hoe ontzettend gezellig het was, maar eerlijk gezegd was het gewoon een saaie avond. De tapas was echt vreselijk. Ik heb er wat droge aardappeltjes tussenuit kunnen vissen die niet heel vies waren maar voor de rest was er niet veel keuze. Die aardappeltjes probeerde ik weg te spoelen met de vreselijkste wijn die ik ooit gedronken heb. Klinkt overdreven, maar het was echt niet lekker. Als kers op de taart was ik ook niet zo slim met mijn tafelkeuze. Ik zat gezellig tussen zo'n 15 Duitsers. Mag jij raden wat de voertaal was :). Gelukkig zaten er wel 2 aardige meisjes naast me die wat Engels met me praatten, maar om 10 uur hield ik het voor gezien. Toen heb ik als troostvoedsel een heerlijke McFlurry gekocht en richting huis gegaan. Dat was dan wel weer leuk ;p.

De volgende dag kwam Kayla helemaal trots thuis. Ik had haar een paar dagen daarvoor wat Nederlandse zinnetjes leren schrijven en die had ze aan haar juf laten zien. En dus werd ze aan het einde van de week, toen de hele school bij elkaar zat, naar voren geroepen om haar een award te geven voor het goede schrijven wat ze had gedaan. Ik was toch wel een klein beetje trots hoor!

En toen was het alweer weekend! Zaterdag ging ik eerst zelf naar de wisseling van de wacht en daarna naar Buckingham palace. Bij het paleis heb ik ook nog een halve wisseling van de wacht gezien, maar daar was het zo ontzettend druk dat ik het meeste had gezien via telefoonschermen die aan het filmen waren. Toen ik net weg wilde gaan, stond ik ergens vast en toen ik me omdraaide stond ik opeens vooraan. Daar heb ik dus nog een heel leuk deel gezien van de wisseling dus dat was wel gaaf.
Daarna had ik afgesproken met Marije om even het centrum in te gaan en cadeautjes te kopen voor het sinterklaas cadeauspel 's avonds met de andere au-pairs. Hele leuke cadeautjes gekocht en daarna heerlijk bijgekomen in een koffietentje. Daar kwam Carine later ook en toen zijn we samen richting het huis gegaan van degene waar we sinterklaas gingen vieren en waar we ook mochten slapen. Hele gezellige en leuke avond gehad met pepernoten, speculaas en chocolade. Ik heb een supergave ketting gewonnen, chocolade (ja alweer), een soort Londenetui en een notitieboekje. Heel leuk allemaal.
Heerlijk geslapen daar en 's ochtends stond er een ontbijtje klaar met chocoladebroodjes en alles wat je nog meer kon bedenken. Dus daar lekker met de anderen ontbeten die ook bleven slapen en toen zijn Carine, Marije en ik vertrokken om een dienst in de Hillsongkerk mee te maken. Voor Carine en ik was het de eerste keer dus het maakte heel veel indruk op me. Het was een ontzettend mooie dienst waar ik echt van genoten heb. Een ieder geval iets wat ik niet zo snel zal vergeten!
Londen zit helaas echter wel in de dreigingszone nu, dus al onze tassen werden bijvoorbeeld gecontroleerd voordat we de kerk ingingen. Logisch natuurlijk, want de dag ervoor was er net een steekpartij in de metro in Londen, maar het geeft me wel een beetje de kriebels!

Maandag kwam er opeens een 'special delivery' aan de deur en kreeg ik een heel sinterklaaspakket van Esther. Dus ik had lekker pepernoten, een chocoladeletter, chocololly's en een gedicht. Echt superlief :).

Star heeft trouwens ook een nieuwe baan en dat betekent dat ze nu 5 dagen per week van 9-5 in Londen werkt. Geeft mij op zich niet meer uren, maar wel meer alleen-tijd met de kinderen en meer verantwoordelijkheid. Maar dat vind ik juist wel leuk, dan weten de kinderen ook veel beter waar ze aan toe zijn, omdat er wat meer routine is nu.

En nog iets heel grappigs, ik had in een eerder verslag volgens mij al verteld dat Kayla het leuk vind om alles over mij aan haar juf te vertellen. Af en toe flapt ze er dan zo iets uit wat ze dan weer heeft gezegd. Gister zei ze dus opeens: 'I told the teacher you always do crazy dances'. Oke dankjewel Kayla :(. Alsof dat nog niet erg genoeg was heeft ze vandaag gelijk maar voorgedaan hoe ik dat dan deed en nu kan de juf het ook volgens Kayla.

Vandaag is toch wel een mijlpaal want ik ben nu precies 100 dagen hier. Star gaat na de kerst zelfs alweer kijken naar een nieuwe au-pair. Het gaat zo ontzettend snel en ik heb het nog steeds zo leuk hier! Van de week ook nog even een heel leuk gesprek met Star gehad over hoe we alles vonden gaan en toen heeft ze een paar keer gezegd dat ze zo ontzettend blij met me zijn en dat ze de tijd zo snel vond gaan. Ook ik ben echt heel blij met 'mijn' gezinnetje en ik ga er nog heel erg van genieten de komende 2,5 maand!

Maar met 13 daagjes ben ik alweer gezellig in Nederland voor 8 dagen, dus als je me wilt lenen voor een paar uurtjes stuur dan even een berichtje ;)

Liefs,
Marijke


  • 20 December 2015 - 15:49

    Tante Marjo:

    Nou hartelijk gefeliciteerd Met je jongste zussien
    nou aftellen he ....nog twee nachies en dan op de bodem van Urk
    nou blij als ik je weer ff in levende lijfe zie hihi
    We hebben de papieren dozen met zakdoeken al aangesleept
    wordt natuuuuuuurlijk janken hihi
    tik tak we tellen af
    l gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Actief sinds 20 Juli 2015
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 11864

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 01 Maart 2016

Au-pair in Engeland

Landen bezocht: