Eerste dag - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Blijf op de hoogte en volg

02 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Lieve allemaal,

Gister was het dan zover; de dag van vertrek. Nadat ik van veel familie en vrienden het weekend hiervoor al afscheid had genomen, ging er ook nog een klein clubje met me mee naar het vliegveld.
Daar kreeg ik van mijn vriendinnen een houten doosje met ongeveer 40 brieven erin, van allemaal verschillende mensen. Dus als jouw brief ertussen zit: dankjewel :). En toen was het dan ook echt tijd om afscheid te nemen.
Mijn zenuwen had ik intussen ingeruild voor enthousiasme dus gelukkig viel het afscheid me mee. Al ga ik iedereen wel vreselijk missen!

Normaal heb ik altijd last van wat vliegangst, maar ik had nu nergens last van. Voor mijn gevoel hebben we amper gevlogen, zo snel was ik alweer geland. Komt misschien ook doordat ik een halfuur heb gespendeerd om de brieven tegen het vliegtuigraampje te houden en te kijken wie hem geschreven had. Ik had er in het vliegtuig gelijk al een paar geopend :) Naast me zat een gezellig Engels jongetje die mijn dropkogels erg lekker vond en vertelde over zijn reis naar Egypte in een resort. Dat was voor mij handig om alvast te oefenen met mijn Engels en hij had weer dringend iemand nodig aan wie hij zijn verhaal kwijt kon.

Toen ik (na 40 minuten vertraging) eindelijk aankwam op het vliegveld van Luton stond daar het hele gezin te wachten op me. Ik kreeg van iedereen een knuffel en ze waren echt blij me te zien.
Ze laten me telkens weer weten dat ze blij zijn dat ik een lid van de familie word. Zo zegt de vader (ook op zijn werk) dat hij er een derde dochter bij heeft gekregen en blijft het oudste meisje maar zeggen dat ze altijd al een oudere zus wilde. Ze noemt me nu al haar 'big sissie'.
De jongste is wat meer verlegen, maar die vroeg vandaag of ik niet 'forever' kon blijven. Ik voel me hier al met al dus erg welkom!

's Avonds lieten ze mijn kamer zien. Die is nog veel groter dan ik had verwacht en ik heb er een aangrenzende badkamer bij, wat heel prettig is. Die avond vond ik in mijn koffer het cadeau van de familie: een boek met allemaal brieven/boodschappen voor mij. Echt superlief allemaal. Ik heb nu van zo'n 60 mensen een brief gekregen (in het doosje en in het boek) en dat geeft me toch wel een goed gevoel. Dus nogmaals bedankt iedereen!

Vandaag lieten ze me Aylesbury zien. Na een typisch Engels ontbijt (baked beans, tomaat, ei en bacon) vertrokken we richting het centrum. Daar is een bibliotheekpas voor me geregeld en zijn we de zoektocht begonnen naar een Engelse cursus.

De moeder was vandaag ook nog jarig, iets waar ik niet vanaf wist. Gelukkig had ik allemaal cadeautjes voor iedereen bij me, ze waren er allemaal zo blij mee!
Ik heb al wel gemerkt dat ik in een familie terecht ben gekomen die houden van dansen en zingen. Hillsong en andere opwekkingen galmen hier door het huis en iedereen zingt en danst mee. Ik begin inmiddels wel benieuwd te worden naar de kerk waar ze naartoe gaan, dus ik heb al zin in zondag!

Zaterdag wil de familie me Londen laten zien dus daar heb ik ook heel veel zin in! Waarschijnlijk gaan we dan naar madame tussaud, want ze waren verbaasd dat ik daar nog nooit was geweest :)

Ik laat jullie snel meer weten over mijn leven hier!

Liefs,
Marijke

  • 02 September 2015 - 23:50

    Jantine:

    Heey Marijke,

    Mega gaaf om je verhalen zo te lezen.. Geniet ervan..

    Xx

  • 02 September 2015 - 23:59

    Grietje:

    Je blijft wel mijn 'little sissie' hoor!
    Leuk geschreven:-)

  • 03 September 2015 - 19:17

    Nicolien:

    Leuk!! Veel succes!!

  • 03 September 2015 - 19:20

    Liefste None:

    Hè marretje ben ook blij dat het je tot nog toe goed bevalt,maar als ik het dan zo hoor krijg je er daar ook wel een paar uncle's bij,maar ik ben en blijf toch wel de.......uncle hè.
    Nou doeg hoor.

  • 03 September 2015 - 20:15

    Willie Nentjes :

    Hey Marijke, wat leuk om je belevenissen zo te lezen. Volgens mij ben je bij een gezellige, enthousiaste familie terechtgekomen. Dat komt wel goed. Maak er een mooie tijd van....

  • 04 September 2015 - 11:03

    Rebecca:

    Hey Marijke,

    Wat leuk om te lezen wat je daar allemaal gaat beleven en dat het nu al zo goed bevalt.
    Ik ga je volgen met je verhalen. Natuurlijk word ik bij Bes ook goed op de hoogte gehouden van je belevenissen daar ;) We horen graag hoe de kerkdienst was.. Toitoitoi!! zet um op.

    ByeBye

  • 04 September 2015 - 11:18

    Jannie:

    Wat leuk Marijke om zo op de hoogte te worden gehouden, Dat boekje van de familie wil ik ook wel even lezen ;-). Bij de eerste 3 baldzijden kwam ik al niet meer bij van het lachen ben benieuwd naar de rest.

    Marijke heel veel plezier en geniet er van. Ik ben jaloers ;-)

    Groetjes Jannie

  • 04 September 2015 - 14:37

    Tante Marjo:

    Hoi Marijke
    het giet hier en waait...lijkt wel herfst
    hoe is het weer daar?
    ligt er al sneeuw?
    L gr
    ook namens bessien

  • 04 September 2015 - 22:52

    Marretje:

    Leuk dat de eerste indrukken goed zijn. Verslag is goed geschreven. Ik hoop dat het voor de rest goed met je gaat en pas goed op je zelf. Groetjes van je tante Marretje en ome Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Actief sinds 20 Juli 2015
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 11871

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 01 Maart 2016

Au-pair in Engeland

Landen bezocht: