Zes maanden in de UK - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu Zes maanden in de UK - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu

Zes maanden in de UK

Blijf op de hoogte en volg

28 Februari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Lieve allemaal,

Ik was al een week van plan een reisverslag te typen, maar het kwam er telkens niet van. Ik zal maar beginnen met het dagje Cambridge, inmiddels al weer ruim twee weken geleden.

Ik ging dus met de bus naar Cambridge, via Oxford, wat dus nog best wel een heel eind bleek te zijn. Maar Cambridge was de vele uren in de bus absoluut waard. Er waren heel veel oude gebouwen en kerken. Dus ik heb een 'chapel' bezocht die heel mooi was, nog wat kerkjes ingegaan en nog het 'King's College' bezocht. Die was toch wel het mooist, heel gaaf!

De volgende dag was het 14 februari: Valentijnsdag. Die dag maakte ik voor het eerst een doopdienst mee in deze kerk. Ik ben gewend dat baby's gedoopt worden en hier werden volwassen gedoopt dus dat was bijzonder om mee te maken. Ook kreeg ik nog een hele lieve valentijnskaart+cadeau van zus Grietje, superlief :).

Die week was het voorjaarsvakantie voor de kinderen hier. Ik had een superdrukke week verwacht, maar dat bleek uiteindelijk dus hartstikke mee te vallen. Ik kon die week lekker uitslapen. De kinderen werden elke dag pas rond een uur of 10/11 wakker :).
Maandag heb ik ze mee naar de stad genomen en daar even rond gekeken. Dinsdag was ook heel leuk, want toen stelde Star voor dat het leuk zou zijn voor mij om met ze naar de bioscoop te gaan en Star betaalde dan uiteraard de kaartjes :). Dus toen zijn we naar Alvin and the Chipmunks gegaan. Ik zorgde dat we ruim op tijd bij de bioscoop waren zodat we rustig nog iets lekkers konden kopen en dan onze plek konden zoeken. Voor de tijd vroeg ik Kayla 5 keer of ze echt niet even naar de wc moest, maar ze verzekerde me er van dat ze nét geweest was. Nouja, vooruit dan maar. Uiteraard was er de hele film geen pauze en toen het belangrijkste deel van de film was aangebroken kwam de verwachte vraag: ik moet naar de wc. Dus vanuit het uiterste hoekje van de zaal naar de andere en om maar naar de wc te gaan met Kayla.
Ondanks dat was het wel echt heel leuk om naar de film te gaan met ze, vooral omdat ik hier nog niet naar de bioscoop was geweest.

Woensdag was lekker rustig. De kinderen moesten hun haar laten invlechten. Dat moet ongeveer 1 keer per zes weken en dat duurt nogal lang. Ze hebben beide heel kort kroeshaar van zichzelf en dat moet helemaal met nephaar ingevlochten worden. Het eruit halen van hun vlechtjes kost ongeveer 3 uur per persoon en het erin zetten kost 12 uur voor allebei. Star had zelf de vlechten er al uitgehaald, dus ik hoefde ze alleen 's ochtends af te zetten bij de mevrouw die het haar erin ging zetten en voor de rest kon ik gewoon mijn gang gaan. Dus dat was top gelukkig.

Donderdag was het plan dat ik ze nog de hele dag zou hebben en dan zou ik vrijdag weer vrij hebben, maar Mtha werd woensdagmiddag nogal ziek en ging die avond ook naar het ziekenhuis. Was best wel een drama dus bleven hij en Star de volgende dag onverwacht thuis. Toen hebben we 's ochtends er maar even een filmochtend van gemaakt met zijn vieren en toen zijn we 's middags naar een museum gegaan. Vrijdag had ik (weer) vrij en heb ik mijn goede voornemen om hard te lopen weer opgepakt ;P. Was weer een heerlijk weertje. Ik kom hier telkens weer nieuwe plekken tegen. Zo kwam ik opeens uit bij een 18e eeuws vervallen kasteeltje. Was best wel een enge plek haha, maar ik kon de verleiding niet weerstaan om er even te gaan kijken. Het waarschuwingsbordje dat dichtbij komen op eigen risico was vanwege instortingsgevaar las ik natuurlijk pas nadat ik er middenin had gestaan ;). Een stukje verder liep ik opeens weer op een heel groot, stil veld en daar schoot opeens een hertje voor me weg. Echt superschattig. Uiteindelijk was ik bijna 2 uur weg, waarvan ik max een halfuur gerend heb omdat ik te druk bezig was met rondkijken ;p.

En toen was het alweer weekend. Ik moest natuurlijk bijkomen van zo'n 'zware' week. Ik had afgesproken met een Italiaans meisje die ook in onze christian au-pairs facebookgroep zat. Ik had met Noemi, zo heette ze, afgesproken in Notting Hill, een wijk in Londen. Het bleek een heel aardig meisje te zijn, die hier nog maar 2 weken was! Dus heel leuk om haar eerste ervaringen te horen. Het was heel gezellig om daar een beetje op de markt rond te struinen. Daarna zijn we nog naar het National History Museum geweest. Daar leek het net alsof ik een actrice was in 'the Night of the Museum'. Heel gaaf allemaal, ik denk dat het je een paar dagen zou kosten om het hele museum door te komen. Dus we hebben gewoon de dingen uitgekozen die we het liefst wilden zien. Zo gingen we met een roltrap langs alle sterren, door de maan heen en zagen we een paar dinosaurussen helemaal nagemaakt met gevonden botten. Was heel cool!

Deze week ging ik dinsdag even de mist in. Ik denk dat ik nog even moest wennen dat mijn wekker weer om 6:50 ging, in plaats van 9:00/9:30. Om tien voor 7 gaat dus elke dag mijn wekker zodat ik langzaam wakker kan worden en nog even kan snoozen. Dan zorg ik dat ik zelf om half 8 helemaal klaar ben en zo de kinderen te wekken en klaar voor school te maken, want om 8:25 staat de taxi hier. Gaat normaal altijd helemaal goed tot dinsdag dus. Ik was al een tijdje half-wakker en zat op mijn wekker te wachten. Na een tijdje toch maar even op mijn telefoon gekeken hoe laat het was en toen bleek dat het al 8:17 was. Dus na de eerste schok in mijn pyjama de kinderen uit hun bed gesleept. Terwijl ik mezelf aan zat te kleden snel de uniformen uitgezocht. Het bad van de kinderen maar overgeslagen en ze zich maar alleen laten aankleden terwijl ik heel snel lunchpakketten in elkaar ging flansen Ondertussen nog snel naar buiten gerend en de taxichaffeur gevraagd om even te wachten (ze hebben mij vaak genoeg laten wachten dus dat recht had ik wel, vond ik zelf). En raar maar waar, om 8:40 stonden we helemaal klaar op het schoolplein, 5 minuten voordat school begon. Ik zag eruit als een vogelverschrikker, maar het was me toch gelukt. Hopelijk is het niet voor herhaling vatbaar, want echt een leuke morgen was het dan weer niet haha.

En dan ben ik alweer bij afgelopen vrijdag. Ik had een kaartje voor een concert in mijn kerk van Marc James. Als je hem niet kent, zoek dan even het lied 'Surrender' op van hem. Dat nummer herken je misschien wel. Ik kon Marc eerst ook niet maar het was zo ontzettend mooi! Hij zong echt prachtig en de band was ook heel goed. Ik zat ook naast een hele aardige vrouw waar ik nog een tijd mee gepraat heb. Zij bleek vroeger ook een nanny te zijn geweest :).
Gisteren, zaterdag dus, had ik weer afgesproken met Noemi. Zij zou namelijk met nog wat andere meiden naar Oxford komen. De groep bleek uiteindelijk te bestaan uit 2 Italianen, 2 Spanjaarden en 2 Canadezen. Omdat geen van allen al eens in Oxford geweest was, gingen we alle leuke toeristische dingen doen. Was voor mij ook heel leuk, want die sla ik zelf meestal al over omdat ik denk dat ik alles wel gezien heb, maar dat bleek helemaal niet zo te zijn eigenlijk. Het was een heel gezellig groepje. 's Middags nog heerlijk gegeten in een leuke pub en daarna heb ik ze het advies gegeven om, voordat ze zouden gaan, nog even langs Ben's cookies te gaan. Ik heb Ben's cookies weer 6 nieuwe klanten gegeven:). Ik ga er maar eens geld vragen. Ik denk dat ik al zo'n 15-20 nieuwe klanten voor ze geregeld heb ;p.
Als ik ooit nog naar Canada, Spanje of Italië zou gaan was ik van harte welkom; ik zit dus al druk bezig met mijn vakantieadresjes!

Nou, dan zijn jullie weer helemaal op de hoogte! Mijn einddatum is inmiddels officieel: 25 maart ben ik weer thuis! Tot die tijd zien jullie wel weer reisverslagen verschijnen :)

Liefs,
Marijke

  • 28 Februari 2016 - 23:05

    Ome Riekelt:

    Dan wordt het nu aftellen voor jou en natuurlijk je va en moe en je zusjes. Veel succes bij de laatste loodjes

  • 03 Maart 2016 - 14:59

    Ester:

    Hehe eindelijk weer eens een verhaal gelezen. Het blijft ook maar doorgaan met al die leuke uitjes van je. Ik zou er nog een paar maandjes aan vast plakken;) hihi
    Nu nog ff een paar weken genieten van alles want voordat je het weet sta je weer op de stoep bij je va en moepien.

    Greets Ester

  • 05 Maart 2016 - 00:00

    Ome Riekelt:

    Van harte gefeliciteerd met je uitslag van het examen . Hoorde van je moeder dat je een uitstekende scote had. Toppie. Ze kunnen wel zeggen ; ik had niet anders verwacht maar je moet het wel doen. Klasse

  • 10 Maart 2016 - 20:43

    Tante Marjo:

    Nou nog twee weken en dan is oenze Marijke wier op Urk
    kun je weer genieten van al het mooie wat Nederland te bieden heeft gniffel
    l gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Actief sinds 20 Juli 2015
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 11854

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 01 Maart 2016

Au-pair in Engeland

Landen bezocht: