Home-home - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu Home-home - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu

Home-home

Blijf op de hoogte en volg

26 December 2015 | Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Lieve allemaal,

Op dit moment type ik dit reisverslag op onze trage computer 'home-home'. Dit betekent niet 'thuis' in mijn gastfamilie, maar thuis in Nederland. Want zoals de meesten van jullie al weten breng ik de kerstdagen gezellig door in Nederland. Maar ik zal eerst even vertellen over de weken hiervoor, zodat jullie weer helemaal op de hoogte zijn!
Ik heb inmiddels alweer 3 keer meegeholpen met de lunch voor mensen die een warme maaltijd nodig hebben, vooral daklozen. En dat is elke week weer leuker. Vorige week was het een kerstlunch dus het was heel uitgebreid en heel gezellig. Daar heb ik kennis gemaakt met de 'Christmas-crackers'. Ik heb geen idee hoe ik uit moet leggen wat het zijn, dus als je het niet weet moet je het even opzoeken ;). Ook de mensen die daar werken zijn superaardig en daar heb ik heel leuk contact mee gelukkig.

Ik heb ook al 2 kerstvoorstellingen gehad. De eerste was van Kayla. Samen met al de kinderen uit de eerste klas hadden ze een superschattige voorstelling. Kayla speelde, jawel, een sneeuwvlok. Zó lief!
De andere was van Thandie en die zong in een koor allemaal kerstliedjes. Was ook heel mooi!

Star heeft nu natuurlijk die nieuwe baan in Londen en ze is daardoor best veel weg. Mtha had al een hele drukke baan dus eigenlijk zien de kinderen hun ouders heel weinig nu. Dat was in het begin toch wel even wennen. Toen moest vooral Kayla heel veel huilen omdat ze haar moeder miste en werd Thandie chagrijnig. Maar dit was gelukkig maar voor een paar dagen. Al heel snel waren ze er aan gewend en ik ook. Ik vind dit juist wel leuker, omdat de kinderen nu veel meer structuur hebben en ze niet elke dag maar moeten afwachten wie ze ophaalt van school en hoelaat hun moeder thuiskomt. Het zijn veel meer vaste tijden en ik heb meer vrijheid in hoe ik de middag invul voor de kinderen. Ik had al een hele goede band met de kinderen, maar die is er alleen maar beter op geworden sinds Star de nieuwe baan heeft. Wel vind ik het jammer dat ik Star minder spreek. Omdat ik eerst nog wel vaak samen met haar dingen regelde had ik vaak leuke en goede gesprekken met haar, maar dat is nu natuurlijk minder omdat ze het zo druk heeft. Dat zorgt er gelukkig niet voor dat we nu minder goed met elkaar omgaan hoor, als ze weer thuis is 's avonds is het juist weer heel gezellig!

Ik breng de kinderen nu elke dag met de taxi en ga terug met de bus en 's middags andersom. Dit werkt nu wel heel goed, maar ze zitten er wel aan te denken om de kinderen van school te laten wisselen met 1 die 10 minuutjes lopen is vanaf ons huis. Vooral omdat ze toch wel hebben besloten om meer au-pairs te nemen en dit dus handiger en goedkoper is. Een au-pair is ze goed bevallen dus; iets wat ik als een compliment opvat aangezien ik de eerste au-pair ben ;).
Vorig weekend ben ik weer even naar Londen geweest. Eerst even mijn overige kerstcadeautjes gekocht en daarna kwamen Marije en Carine ook en hebben we samen wat gedronken en Piccadilly verkend. Daar strandden we op een kermis en zijn we (op aandringen van mij) in een superleuk reuzenrad geweest. Was natuurlijk niet te vergelijken met de Londen Eye, maar het kaartje was ook niet te vergelijken dus we mochten niet klagen :). 's Avonds gingen Carine en ik nog even naar Trafalgar Square om daarna iets te drinken met Michelle en haar vriend. Dat is een oud-klasgenootje van ons die een weekendje in Londen was. Helaas kon ik maar heel even blijven, aangezien ik mijn trein moest halen.
Wel weer een hele leuke dag gehad in Londen dus :)

En dinsdag was het dan zover, mijn bezoekje aan Nederland. Ik had er heel veel zin in :). Op het vliegveld werd ik opgehaald door mijn familie en vriendinnetje Esther dus dat was heel leuk. Na mijn eerste heerlijke Nederlandse maaltijd had ik alleen wel 3 uur buikpijn, terwijl ik al 4 maanden nergens last van heb gehad. Ik moest gewoon echt weer wennen aan het eten hier (mijn maag hoor, ikzelf vond het heerlijk ;p).
Inmiddels ben ik hier alweer een paar dagen, maar het voelt alsof ik nooit weggeweest ben. Hele leuke kerst al gehad en ik kan nog een paar daagjes genieten van mijn familie en vrienden. Woensdag vlieg ik weer terug en dan zijn mijn vriendinnen er inmiddels ook. Wij (Carine, Emily, Esther, Christien, Willeke en ik) vieren namelijk oud&nieuw samen in Londen. Daar heb ik dus ook ontzettend veel zin in, dus dat maakt het hopelijk niet al te moeilijk om weer afscheid te nemen van 'home-home'
En natuurlijk mis ik mijn Engelse familie ook al een beetje. De kinderen moesten al een paar keer huilen toen ik wegging en ik heb toch ook wel weer zin om hen te zien. En natuurlijk om nog meer te zien, beleven, ontdekken en te leren.
Jullie horen van me!

Heel veel liefs,
Marijke

  • 07 Januari 2016 - 14:23

    Tante Marjo:

    Hoihoi
    op het nieuws wat wij uit engeland horen is dat er flink wateroverlast is in bepaalde streken
    hoor je dat ook op het nieuws of volg je dat niet?
    Verder bedreigingen van isis ten opzichte van London
    hebben je gastouders het daar ook over of?
    Nou wacht het bericht weer af
    ps gezellig en fijn je weer ff gezien te hebben
    nn tja die buikpijn ...
    maag kreeg sinds lange tijd weer voedzaam eten....dus wat wil je
    hihi
    l gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Actief sinds 20 Juli 2015
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 11845

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 01 Maart 2016

Au-pair in Engeland

Landen bezocht: