Zus een weekendje op bezoek :) - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu Zus een weekendje op bezoek :) - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu

Zus een weekendje op bezoek :)

Blijf op de hoogte en volg

12 November 2015 | Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Lieve allemaal,

Ik heb een ontzettend leuke/drukke week achter de rug.
Vrijdag kwam namelijk Grietje op bezoek voor een weekendje. Na ruim 2 maanden had ik natuurlijk ontzettend veel zin om haar te zien.
Ze mocht gelukkig hier in huis slapen, want ik heb een tweepersoons-bed. Helaas is die wel 1.40. Super als ik alleen slaap, iets minder met zijn tweeën, maar ik bespaar jullie die details.
Grietje vloog vrijdagochtend en ik ben haar op gaan halen van het vliegveld. Hartstikke gaaf om haar weer te zien, maar door skype en whatsapp leek het alsof ik haar maar een week niet gezien had, in plaats van 2 maanden. Die middag/avond zijn we gelijk naar Oxford gegaan, want ik wilde haar graag de stad laten zien waar ik nu 'studeer'. Hier heb ik haar eerst mijn favoriete eten laten proeven: Ben's Cookies (ik vind die koeken zo lekker dat ik een bedankmail naar het bedrijf heb gestuurd). Voor de rest even gewinkeld en daarna gegeten bij de Pizzahut. Als afsluiter van een drukke dag hebben we een gezellig cafeetje opgezocht en daar nog wat gedronken. Een superleuke dag dus!
De volgende dag moesten we er weer vroeg af want we hadden natuurlijk ook nog een dagje Londen op de planning staan. Nu moeten jullie weten dat Grietje niet echt een geluksvogel is. Ze valt bijvoorbeeld minimaal 3 keer per week van de trap en ook met het weer heeft ze nogal vaak pech. En ja hoor, ik heb vanaf 1 september nog nooit zo ontzettend veel regen gezien als dit weekend. Vrijdag viel het nog mee, maar zaterdag barstte het helemaal los. Ach, ze heeft in ieder geval Engeland op haar best gezien ;). 's Ochtends begonnen we te lopen vanaf Trafalguar Square en zijn we (of course) naar de M&M-winkel geweest, wat elke keer een avontuur is;). Na de Big Ben, London Eye en natuurlijk de rode telefooncellen zijn we ook gelijk even langs Leicester square gegaan om te kijken of er nergens toevallig goedkope Lion King kaartjes waren. Helaaas. De ochtend vloog voorbij en we zochten naar een gezellig plekje om te eten. We werden misleid door wat posters en eenmaal binnen bleek dat alles veel te duur was en dat er eigenlijk ook niet veel lekkers tussen zat. Dus zonder schaamte het restaurant weer uitgelopen ;p. Was maar goed ook want 5 minuten lopen later kwamen we terecht bij een supergezellige Engelse pub waar we bij geluk nog een leeg tafeltje hadden. (Ze heeft niet altijd pech haha). Hier heerlijk en supergoedkoop gegeten.
Ik wilde nog heel graag naar Harrods, het grote warenhuis, dus na het eten besloten we om daar naartoe te gaan. En serieus, toen we uit het metrostation kwamen sneeuwde het buiten! Ik heb er zelfs foto's van. Dit werd helaas snel weer vervangen door regen ;(. Harrods kan ik eigenlijk in 2 woorden omschrijven: Groot en Duur. Ik denk dat wij zo'n 10% van de winkel hebben gezien en daar waren we al ongeveer drie kwartier mee bezig. Om de 2 meter staat er een medewerker en het krioelt er van de mensen. En als je daar nog geen paniekaanval van hebt gekregen moet je op wat prijskaartjes kijken. Zo is het helemaal niet raar als ouders hun kinderen een hobbelpaard geven van 6000 pond (ong 8500 euro). Er was ook een supermarkt in Harrods waar een kleine ananas 'gewoon' 15 pond kostte. Ondanks dat was het wel een belevenis en ik ga zeker nog een keer terug als de kerstversiering er hangt!
Daarna zijn we nog naar Oxford Street gegaan en hebben daar gelijk ook met Carine afgesproken. Nog even gewinkeld, maar eigenlijk waren we daar al te moe voor :). Als afsluiter van de avond zijn we met Carine en Marije (een andere Nederlandse au-pair) naar een vuurwerkshow geweest in Blackheath, want het weer was inmiddels helemaal opgeklaard en er was zelfs een heldere lucht! Het was namelijk een soort herdenkingsweekend voor alle omgekomen soldaten. Net zoiets als 4 mei in Nederland. In de kerken werden er bijvoorbeeld ook 2 minuten stilte gehouden.
Aangezien dit 1 van de weinige gratis shows was, kwamen er ongelooflijk veel mensen op af. Dat maakte de sfeer wel heel gaaf en de show stelde absoluut niet teleur. Heel leuk om zo de dag af te sluiten.
De volgende dagen waren wat rustiger. Zondag had Grietje eindelijk de tijd om het gezin even goed te ontmoeten en kon ik haar 'mijn' kerk laten zien. En maandag was alweer de dag van het afscheid. 's Ochtends nog even gezongen voor Thandie, want die was jarig, en toen moest ze echt weg. Gelukkig ben ik 22 december weer gezellig een weekje op Urk om iedereen te zien!

De rest van de week was ook heel leuk. Maandag dus de verjaardag van Thandie gevierd. Dit werd echt een gekkenhuis. Na school kwamen er namelijk wat vrienden van Star en ongeveer 8 kinderen. Stop 8 kinderen in een kamer, geef ze veel te veel suiker en het is het perfecte recept voor veel geschreeuw, gezang en ge-ren. Toch was het wel supergezellig en hebben we zelfs nog een mini 'Britain's got Talent' gedaan waarin ik Simon Cowell mocht zijn :). Ik voelde me wel een beetje een buitenstaander want iedereen kwam oorspronkelijk uit Afrika. Dus al die kinderen (tussen de 4 en de 13) waren allemaal al minimaal 1 keer in Afrika geweest naar familie en zaten rustig te praten over de Victoria Falls, hun tussenstop in Kenia en andere jaloersmakende verhalen.
Voor de rest heerlijke chocoladetaart gegeten en een hele leuke middag gehad :).
De rest van de dagen waren wat rustiger dus heb ik uit kunnen rusten van het drukke weekend!

Inmiddels heb ik weer 4 pakken hageslag hier (bedankt Carine en Grietje) dus ik kan weer even vooruit :). Ook heb ik hier gister in een klein supermarktje stroopwafels gezien! Zelfs verpakt in een doosje dat helemaal Nederlands is versierd. Ben ik toch nog een beetje in Nederland!

Zaterdag staat er weer een dagje Londen op de planning, want Emily is op bezoek bij Carine en die wil ik natuurlijk heel graag weer zien! Daar heb ik dus weer veel zin in.

Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs,
Marijke

P.S. Nooit verwacht dat ik nog steeds zoveel lieve reacties en kaarten zou krijgen. Vooral tante Marjo en tante Jannie bedankt, mijn trouwste kaartenschrijfsters :)

P.P.S. Ik heb er deze keer ook wat foto's bijgedaan, neem dus vooral een kijkje :)

  • 13 November 2015 - 12:47

    Grietje:

    Ik voel me beetje beroemd nu ik in je verslag sta hihi.
    Wel jammer dat iedereen nu mijn 'trappen val' trauma kent:(
    Voor de rest leuk verslag!

  • 13 November 2015 - 23:31

    Jantine:

    Heey Mar,

    Gaaf om weer te lezen.. Heb je misschien het adres voor mij dan kan ik je even een kaartje sturen:) Wanneer kan ik ers op bezoek komen wil ook zo graag een x naar london:)

    x

  • 14 November 2015 - 19:25

    Tante Marjo:

    Leuk te lezen hoe je hebt genoten van het bezoek van je oudste zus...
    in Nederland is de Sinterklaas gearriveerd
    dus wij kunnen de schoen zetten vanavond ...gniffel gniffel
    tja dat loop jij denk ik nu mis he..

    hier barst het nu van lekkere chocolade letters...jou wel bekend
    we houden er wel 1te goed voor je
    l gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Actief sinds 20 Juli 2015
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 11846

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 01 Maart 2016

Au-pair in Engeland

Landen bezocht: