Leuke weekenden en de grote schoonmaak! - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu Leuke weekenden en de grote schoonmaak! - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu

Leuke weekenden en de grote schoonmaak!

Blijf op de hoogte en volg

26 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Lieve allemaal,

Ik heb een leuke week achter de rug!
Het begon allemaal vrijdag. Nadat ik naar Oxford gegaan was voor mijn cursus, vertrok ik richting Londen om daar het weekend door te brengen bij Carine. We spraken af in Oxford street (beetje verwarrend: Oxford is die studentenstad en Oxford street is een bekende winkelstraat in Londen) en omdat het al wat later was gingen we al snel op zoek naar een leuk restaurantje. Al snel vonden we een zijstraatje waar het gezellig druk was en we hadden het geluk dat we een plekje vonden bij een restaurantje. Daar heb ik heerlijke kip gegeten terwijl we met terras verwarmers gewoon buiten konden zitten :).
De volgende dag moesten we (na krap 5 uur slaap :( ) al vroeg op om te reizen naar de meeting-dag met ongeveer 30 andere au-pairs van onze organisatie. Eerlijk gezegd waren onze verwachtingen heel erg laag, omdat we verwacht hadden dat het een ongemakkelijke verplichte ontmoeting zou worden, maar het bleek heel leuk te zijn. Heel veel aardige au-pairs ontmoet, maar ook veel tips gehad van Mark (het hoofd van de organisatie). Het was heel fijn om te merken dat iedereen tegen dezelfde problemen aan liep en ook hoe we dat het beste aan konden pakken. Ook was er allemaal lekker eten en hebben we heel veel kansen gehad om al de andere meiden te spreken. Er waren zelfs 2 andere au-pairs die 14 uur hadden gereisd om bij deze dag te zijn. En dan te bedenken dat ik al klaagde over mijn 2,5 uur :-).
De volgende dag ben ik met Carine mee naar haar kerk gegaan. Heel leuk om eens te zien waar Carine al een paar weken naartoe gaat. Het was een hele leuke kerk en ik heb dus een mooie dienst gehad. Alhoewel ik merk dat mijn Engels al echt vooruit gegaan is, blijven preken toch lastig. Komt waarschijnlijk doordat er dan nog wat ouderwetse woorden gebruikt worden die ik nog niet ken. Ondanks dat blijf ik het wel leuk vinden om verschillende kerken te bezoeken. Al met al weer een superleuk weekendje gehad en het was natuurlijk weer top om bij te praten met Carine!

Na het weekend heb ik even met Star gepraat om een schema te maken met de wekelijkse schoonmaak 'dingetjes' die ik moet doen, omdat het nu heel erg onduidelijk was wat ik moest doen en wanneer. Dit had ik bij Carine gezien en het leek me heel erg handig. Nu dat allemaal op papier stond werd het voor mij heel makkelijk en heb ik deze week ingelast als de grote schoonmaakweek. Om jullie een beetje een idee te geven van wat ik moet doen aan schoonmaken in een week: ik houd de kinderkamers en hun badkamer netjes, de speelkamer en de keuken. De rest hou ik oppervlakkig gewoon een beetje bij. Ook doe ik elke week de was van de kinderen en kook ik zo af en toe. Dit is minimaal en dat kost me ook niet veel tijd. Ik ben hier puur voor de kinderen en ben dus niet een soort schoonmaakster, iets dat ik zelf heel fijn vind! 
1 van mijn taken is dus de speelkamer netjes houden. Maar toen ik hier kwam merkte ik al snel dat de speelkamer 1 grote bende is en als het wordt opgeruimd, is dat voor een dag en dan is het weer een rommel. De eerste week dat ik hier was deed ik een poging om het eens goed op te ruimen maar toen waren de kinderen en Star er ook en die waren nogal gevoelig met al hun spullen. Ik kon niks weggooien, want dat vieze kapotte tasje konden ze écht nog gebruiken. Dus woensdag, toen iedereen weg was besloot ik om het zelf maar eens te doen. Het kostte me aardig wat uurtjes, maar de vloer werd weer zichtbaar en het is nu ook echt een ruimte waar de kinderen kunnen spelen. Iedereen was helemaal verrast toen ze het eindresultaat zagen, want zo netjes hadden ze het nog nooit gezien ;).

Vorige week waren de kinderen wat lastiger, maar deze week heeft dat helemaal weer goed gemaakt. De kinderen waren top deze week. Ze luisterden naar alles, aten al hun eten op en bedankten me er zelfs voor. En waar ze vorige week liever wilden dat hun moeder iets voor ze deed, wilden ze nu liever dat ik ze hielp in plaats van hun moeder. Ook bleven ze maar zeggen dat het zo leuk was om een au-pair te hebben. Er werd zelfs een poster voor me gemaakt met onder andere de tekst: ‘BOFF’ -> Best ‘Opear’ Friend Forever. Echt superschattig.
Iets dat ik heel bijzonder vind, is om samen met de kinderen te bidden. Dit gebeurt nog best vaak, omdat ik ze een paar keer per week wel op bed leg. Ze bidden standaard voor mij, voor elkaar en voor hun ouders; heel erg lief.

Vorige week had ik heel veel andere au-pairs ontmoet op de au-pair dag en we spraken nu met een groepje af om samen naar Camden Town te gaan. Dat is een plekje in Londen met allemaal aparte kraampjes en mensen, maar er is ook een hele grote ‘foodmarket’. Dit werd heel gezellig. Weer nieuwe meisjes ontmoet en ook weer veel gezien en meegmaakt. ’s Ochtends en tussen de middag de markt rondgelopen en om een uur of 4 waren we zo moe dat we ergens neergeploft zijn en daar een tijdje hebben gezeten/gepraat. ’s Avonds nog even naar Oxford street gegaan en gegeten met het kleine groepje dat nog overbleef 
Dat was dus een leuke afsluiter van een goede week!
Gisteren (zondag) ben ik weer naar een nieuwe kerk gegaan omdat ik net zolang rond wil kijken tot ik echt enthousiast ben en graag terug wil komen. Ik ben al wel in leuke/goede kerken geweest, maar ik had niet gelijk het gevoel dat ik de volgende week er weer graag naartoe wilde.
Gisteren heb ik de kerk gevonden waar ik echt enthousiast over ben. Het was de vierde kerk die ik heb bezocht sinds ik hier ben, maar ik voelde me er gelijk op mijn gemak en de kerk is heel makkelijk te bereiken voor me. Er was een goede band, ik heb er mooie dingen gehoord en ik werd er weer hartelijk welkom geheten. Er ging zelfs een bak met chocolade rond door de kerk :-) Volgende week ga ik hier dus zeker nog een keer naartoe!

De kinderen hebben nu vakantie dus ik heb ze nu de hele dag. Dit wordt dus een drukkere week, maar ik kan elke dag wel langer uitslapen dus mij hoor je niet klagen :)

Nog meer goed nieuws: Grietje komt 6 november een weekendje op bezoek! Dus daar heb ik ontzettend veel zin in :)

Liefs,
Marijke

  • 27 Oktober 2015 - 07:59

    Marjo:

    Hoi zus,
    Leuk reisverslag weer!
    I miss you♡♥

  • 28 Oktober 2015 - 10:57

    Tante Marjo:

    Hoihoi
    nou als al die leuke verslagen lees dan heb ik het gevoel een vakantieverslag te lezen......
    en tja dat je soms ook nog wat lichte werkzaamheden verricht...m.i kun je daar niet moe van worden haha
    Geniet er maar lekker van hoor...en verwen die lekkere kinderen ook
    Per slot van rekening ben je DAAR ook voor hihi
    l gr

  • 31 Oktober 2015 - 18:57

    Ome Riekelt:

    Als ik het zo allemaal lees heeft je moeder een vakantieweek als je weer even op urk bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Actief sinds 20 Juli 2015
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 11852

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 01 Maart 2016

Au-pair in Engeland

Landen bezocht: