Taxi-stress - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu Taxi-stress - Reisverslag uit Aylesbury, Verenigd Koninkrijk van marijkenentjes - WaarBenJij.nu

Taxi-stress

Blijf op de hoogte en volg

25 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Lieve allemaal,

Ik heb een drukke week achter de rug. De eerste weken werkte Star nog weinig zodat ze mij alles kon laten zien en me een beetje in kon werken. Maar deze week werkte ze wel heel veel, dus had ik weer meer verantwoordelijkheid. Wel heel erg leuk.

Dinsdag had ik de hele dag de oppas. Terwijl de kinderen dan naar school gingen, kon ik naar mijn Engelse cursus. Daar ontmoet ik elke keer weer nieuwe au-pairs die allemaal in hetzelfde schuitje zitten dus dat is heel erg leuk. De vader werkte thuis die dag, dus hij kon me wel brengen om de kinderen van school op te halen, maar Thandie moest ook naar pianoles. Daar zou ik dan een taxi voor bellen. Alles ging helemaal goed, ze hadden een 'snack' gehad en iedereen was klaar voor vertrek. Behalve de taxi. Die besloot om niet op te komen dagen. Dus Mtha sprong snel in de auto om ons weg te brengen maar het was natuurlijk net toevallig druk op de weg dus kwamen we een kwartier te laat. Als je dan een halfuur les hebt blijft er helaas niet veel van over. De taxi die me zou ophalen kwam overigens ook niet opdagen, dus daar moest ik ook een nieuwe voor bellen.

De volgende dag had ik een dagje vrij. Kwam perfect uit, want mijn oude school, het Emelwerda College, was met de vierde klas deze week in Engeland en 1 van de drie groepen was die woensdag in Londen. Dus na wat mailcontact met de leraar besloten Carine en ik onze oude leraren en schoolgenoten even op te zoeken. En toen werd ons ook gelijk aangeboden om met hen mee te gaan naar de Musical 'Mamma Mia', dus dat was wel hartstikke leuk. Was heel leuk om iedereen weer te zien. Ik was al vroeg in Londen (we hadden pas om half 7 afgesproken) , dus ik kon ook nog mooi even rondkijken en winkelen in Oxford street. Ik begin het metro systeem in Londen steeds beter te snappen, maar af en toe loop ik toch nog vast. Gelukkig zijn er dan altijd behulpzame mannetjes bij de metro die je helpen. Ook die dag wist ik even niet wat ik moest doen dus ik vroeg hulp aan een medewerker. Die legde me alles keurig uit en gaf me daarna een complimentje over mijn 'beautiful hair'. Toen daarna mijn kaartje het niet deed zei hij dat het vast kwam omdat ik zulk mooi haar had, maar hij deed daarna toch zelf maar even het poortje open. Mijn dag kon al niet meer stuk ;)
Die avond kwam ik pas laat aan in Aylesbury en normaal neem ik dan een bus naar het huis, maar die rijden na twaalven niet meer. Dus ik moest een taxi bellen. Na een kwartier in de wacht gestaan te hebben aan de telefoon, zag ik toevallig wat taxi's staan en kon ik daar mee meerijden. Niet beseffende dat 's avonds een taxi duurder is dan overdag. Er zat een tellertje in de auto en elke 2 seconden kwam er weer 10 pence bovenop. Kwam uiteindelijk op een totaalbedrag van 7 pond 30, terwijl ditzelfde stuk met de bus 2 pond is. Dat mocht echter de dag niet bederven, want die dag was gewoon heel leuk :)

Donderdag was ook weer een drukke dag. Star was weer de hele dag tot laat aan het werk en donderdag is ook 'laundry-day'. Dan moet ik dus de was van mijzelf en van de kinderen doen. Dat waren 3 grote wassen. Het is hier alleen zo lastig om in te schatten of je de was buiten kan laten drogen, want het ene moment is het bijna donker buiten door alle grijze wolken en een kwartier later denk je dat het zomer is en schijnt het zonnetje fel.
Mtha was ook de hele dag aan het werk, in Londen deze keer dus ik moest de kinderen ophalen met, je raad het al, de taxi. Ongeveer een halfuur/drie kwartier van tevoren belde ik onze vaste taxi maar ik kreeg gelijk te horen dat het taxi-bedrijf dicht was omdat het die dag het offerfeest was. Dus ik zocht snel op internet naar een ander taxi-bedrijf die me kon brengen en ik vond een lijst met meer dan 20 bedrijven in Aylesbury en omstreken. Ik begon het lijstje af te werken maar ik kreeg óf de voicemail, óf het nummer werd niet herkend, óf er werd niet opgepakt, óf er was iemand aan de lijn die zei dat ze vandaag gesloten waren en dat ze morgen weer beschikbaar waren. Met uitzondering van 1 iemand die zei dat hij alleen naar vliegvelden reed. Het offerfeest is namelijk een Islamitisch feest en ongeveer elke taxibestuurder is Islamitisch dus die hadden allemaal vrij vandaag. Ondertussen had ik geen tijd meer over en waren er ook geen taxibedrijven meer over die ik kon bellen, dus belde ik Mtha op of die wist wat ik moest doen. Gelukkig kon die een vriend van hem bereiken en zo kon ik de kinderen toch nog ophalen, helaas wel een kwartier te laat. Grappige is dat die vriend dus de taxibestuurder was die me tien minuten daarvoor nog had verteld dat hij alleen naar vliegvelden reed haha ;)

Vandaag had ik weer de hele dag de oppas. Ook had ik mijn Engelse cursus weer, dus ik kon weer naar Oxford.
Wie er ooit nog naar Oxford gaat: breng een bezoekje aan 'Ben's cookies'. Zij hebben de heerlijkste koeken die je ooit zult proeven. En ik ben een expert op dat gebied :p. Ik heb nu de smaken triple chocolate & double chocolate and nuts geproefd en ze waren zo ontzettend lekker. En ze hebben nog zoveel smaken (onder andere 'peanutbutter') dus die ga ik zeker nog proberen :).
's Middags moest ik ze uiteraard weer ophalen met een taxi en om het zekere voor het onzekere te nemen belde ik 3 uur van tevoren. Ging allemaal goed, maar voor de zekerheid belde ik een halfuur van tevoren nog een keer voor bevestiging. Toen werd al aangegeven dat hij misschien iets later zou komen. Ik probeerde duidelijk te maken dat hij echt geen minuut later kon komen want ik moest echt om 15:20 bij de school zijn. Nou het zou wel goedkomen zei ze. Om mijn week taxi-stress compleet te maken, kwam deze taxi om 15:20 pas bij mijn huis, in plaats van dat ik toen al bij de school was. En hij rekende ook nog gezellig 4 pond extra.

Mijn hekel aan taxi's is inmiddels veranderd in een grondige hekel dus ik hoop maar dat het volgende week beter gaat!

Deze week heb ik ook 3 keer gekookt. Best wennen, omdat ik thuis eigenlijk nooit kook. Gelukkig heb ik de eerste weken Star veel geholpen met koken, zodat ik precies wist hoe ik het klaar moest maken en gelukkig vinden de kinderen het telkens heel lekker. Vandaag vonden ze het zelfs niet 'good', maar 'excellent' en ik werd wel 5 keer bedankt voor het heerlijke eten dat ik had gemaakt voor ze. Echt heel lief.
Omdat Star nu vaak rond 9 uur thuis komt, leg ik de kinderen al op bed. Dan lees ik nog een verhaaltje voor, zingen we een liedje en dan gaan we samen bidden. Ze bidden ook elke avond voor mij, dat ik maar een 'good day' mag hebben. Echt super schattig.
Helaas vertellen ze wel alles aan hun moeder. Helemaal niet erg, maar ze vertellen nogal in detail. Denk dus aan: 'Moeder, weet je wat Marijke gisteren deed? Ze spoot zo allemaal slagroom in haar mond!' Dat doe ik dus in het vervolg als de kinderen op school zitten haha.

Het gaat dus nog steeds erg goed hier. Ik vond het leuk dat ik deze week veel verantwoordelijkheid had en zo ook echt mijn eigen ding kon doen en een goede band met de kinderen kan opbouwen.
Morgen ga ik alweer naar een musical, maar nu met een groepje van ongeveer 10 andere au-pairs. Het is de musical 'Hairspray' dus daar heb ik weer zin in! Ook is het nog maar 5 dagen tot mijn 18e verjaardag, dus dat is ook wel spannend :)

Ik heb inmiddels al een aardige voorraad aan kaartjes van iedereen. Hartstikke leuk om te krijgen! Vandaag zat er zelfs een kaart bij met Engelse ponden erin (bedankt tante Jannie)! Bedankt voor alle leuke berichtjes, reacties en kaarten allemaal :)

Jullie horen nog van me!

Liefs,
Marijke

  • 26 September 2015 - 14:00

    Tante Marijke:

    als de fam. jouw mislukte taxiritjes en de extra onkosten daarvoor moeten betalen,wordt het straks van je zakgeld afgetrokken.(grapje)

  • 04 Oktober 2015 - 08:45

    Ome Riekeltxr:

    Kijk maar uit met die mannetjes over je mooie haar. En er gaat niets boven een urreker dikkertjen. Is het geen optie om je rijbewijs te halen in Engeland. Als je daar kan rijden kun je het overal. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Aylesbury

Actief sinds 20 Juli 2015
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 11850

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 01 Maart 2016

Au-pair in Engeland

Landen bezocht: